vagentilltoppform.blogg.se

Välkommen! Här kommer du att få följa min väg från soffpotatis till att komma i toppform!

DietShake i april och min kost i övrigt.

Kategori: Kosten

Jess har ju kört lite pulverdiet under delar av april, för att se om det ger något resultat, så ungefär två kilo på två veckor blev det. Jag har lite pulver kvar fortfarande men det är perfekt att ta med sig på jobbet och liknande så slipper man fixa matlåda. Jag kommer inte köpa någon nytt när det är slut men jag har varit väldigt nöjd med pulvret förutom nå små fruktbitar som inte var så goda...
 
Nu är det dags att jag börjar ändra på min kost på riktigt, jag kan inte äta tre portioner till middag bara för att det är gott!! Jag kommer inte heller utesluta något livsmedel! Däremot kommer jag att börja äta mindre, det vill säga max 1 portion! Äta mera fullkornsprodukter, äta mindre pasta, ris, potatis och ta mera grönsaker till måltiderna istället. 
Frukosten är nog det största problemet för jag äter oftast massor med mackor eller yoghurt! jag är ju lite dålig på det här med gröt annars så är ju det en bra frukost. Så tips på frukost och olika mellanmål tar jag gärna emot! Jag ska även minska på alla dessa sötsaker, som jag faktiskt inte äter så mycket av just nu, eller det går som i perioder. Men jag kommer inte förbjuda mig själv helt heller. Utan jag tror på mycket sunt förnuft!! =)
 
/Sandra

Kommentarer

  • Therese Malker säger:

    Hej!
    Tips på frukost/mellanmål om du inte gillar gröt:

    naturell yoghurt med honung, nötter/mandlar, frukt/bär (tex banan, blåbär osv) gärna kanel på!

    grovt bröd (fazer har många bra varianter) med bra pålägg tex avokado, makrill i tomatsås, keso mm

    smothie på naturell yoghurt, banan, lite juice och frysta bär (ev honung)

    Finns säkert mycket mer! Hälsningar Therese i Sundsvall

    2013-05-09 | 19:54:30

Kommentera inlägget här: