vagentilltoppform.blogg.se

Välkommen! Här kommer du att få följa min väg från soffpotatis till att komma i toppform!

Planerar min löpning och lite annat!

Kategori: Allmänt

Idag har jag ont i mina bröstmuskler jag tog nog i igår,, eller så är det för att det var längesen sist.! 
Jag har suttit och planerat ihop hur jag ska lägga upp min löpträning här framöver.
Eller med start den här veckan faktiskt.
Jag kommer göra schema för tre veckor åt gången och sen får vi se om det är hållbart, jag kommer inte lägga ut nå fasta dagar och tider men jag har ändå planerat in någorlunda när jag ska genomföra dessa..
 
Det kommer bli ett kortare pass, 30-45 minuter, ett länge 60-90 minuter samt ett intervallpass där det blir olika intervaller, backe med mera. :) De tre första veckorna kommer se ut så här ungefär:
1. 30 min löpning, intervaller, 45 min löpning.
2. 30 min löpning, intervaller, 50 min löpning
3. 45 min löpning, intervaller/backe, 60 min löpning. 
Tanken är att jag ökar på tiden lite allt eftersom så att man långsamt vänjer kroppen med att springa längre.
Ziva (hunden) kommer få bli min trogne löparkompis på många pass, så får hon lite rörelse och motion.
 
Ska även sätta igång och cykla med henne samt försöka cykla till och från jobbet, cirka 7 km enkel väg, de dagar jag inte hämtar eller lämnar Saga på föris. Måste bara införskaffa en sån dära gelesadel så man inte får så förbenat ont i rumpan. 
 
Sen blir det ju en del svängar till gymet lite då och då. Men det är inte något som jag planerar in utan det är lite mera när jag har tid och känner för det :)
 
Sen har jag ju faktiskt 5 stycken gånger på FLOW som kör gruppträning, jag har funderat mycket på vad jag ska satsa att vara på men jag tror att jag ska prova lite olika träningsformer och sen se om det är något jag gillar extra mycket som jag ska fortsätta med. 
 
Ikväll blir det 30 minuter på löpbandet och sen lite mage och rygg tillsammans med Vickan
 
/Sandra

Kommentarer


Kommentera inlägget här: