vagentilltoppform.blogg.se

Välkommen! Här kommer du att få följa min väg från soffpotatis till att komma i toppform!

Skidpass

Kategori: Träning - Skidor

Igår var mitt andra skidpass för den här vintern. Kalix Skidklubb har skapat en vuxengrupp som kommer vara varje måndag kl 19. Nu blir det dock upphåll under jul och nyår men sen kör dom igång igen måndag den 7 januari. Där har jag självklart hakat på och tanken med gruppen är att man ska kunna åka tillsammans få lite tips och helt enkelt komma ut i skidspåret.
Igår var som sagt första gången så det blev lite information och sen så delades gruppen upp i två en för nybörjare och en för de lite bättre. Jag stannade kvar i nybörjargruppen, nog för att jag åkt skidor hela livet men jag har väl inte dirket rätt teknik å så..
 
Så inom skidåkning - klassiskt så finns det fyra olika tekniker.
- Diagonalgång
- Stakning
- Stakning med frånskjut
- Saxning
 
Vi övade först lite på diagonal och stakning med frånskjut och sen så åkte vi en runda.
Det blev 2,6 km på 18 minuter och det kändes helt ok.
 
/Sandra
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: