vagentilltoppform.blogg.se

Välkommen! Här kommer du att få följa min väg från soffpotatis till att komma i toppform!

Vårruset Luleå 2013

Kategori: Mina Lopp 2013

 
Ja då var det andra springloppet för iår över. Vårruset i Luleå 5 km. Jag kom i mål på tiden 38,25. Jag hade planerat på att springa under 35 minuter men men, jag hänger inte läpp för det. :)
Jag hade tidtagning det här året, så jag startade i grupp 2, rätt långt fram ändå. Men nog är det många som hade kunnat starta längre bak, alltså, man ska ju ändå springa i första grupperna, inte gå. Bar vi hade rundat första kurvan så var det många som hade börjat gå. Dålig stil. Jag sprang om en del efter vägen och blev omsprungen också. :)
Första 2,5 km gick utav bara farten och sen vid åhlens uppförsbacken genom stan gick jag väldigt fort. Sen när det började gå lite nerförs igen började jag springa och i viadukten under vägen mot bergnäset eller vad det nu heter kände hur jag började få rejäl huvudvärk, för lite vatten antagligen fast jag tycker jag druckit rejält under dagen. Strålande sol och varmt väder, efter en del ställen på banan var det riktigt skönt när man sprang längst med vattnet för där blåste det skönt. Så vid 3,5 km gick jag igen och sprang om varannat, mitt huvud bara dunkade, vid 4 km var det en till vätskekontroll, drack upp allt vatten och fortsatte springa. Men orkade inte så mycket då det bara dunkade i huvudet, så sista kilometern gick jag mestadels då huvet värkte så. 
Men jag rejsade in i målet och fick mig en medalj, banan, goodiebag och vatten! 
 
 
 
Nöjd tjej!
 
/Sandra

Kommentarer


Kommentera inlägget här: