vagentilltoppform.blogg.se

Välkommen! Här kommer du att få följa min väg från soffpotatis till att komma i toppform!

Yoga/meditation på spikmattan

Kategori: Träning - Diverse

Jag har provat det en gång förut och idag körde jag igenom hela kroppen, rygg, baksida ben, framsida ben, mage, ansikte, nacke, huvud, på spikmattan med olika positioner. Tog ca 40 min. Jag klarar inte av alla men en del. Ryggen är inga problem exempelvis. Däremot baksida ben, mage och huvud. Där har jag något att öva på. :) 
Det kan se ut så här :) 
Ryggen som jag klarar alla positioner :)

Mage. Klarar nr 1&2. 

Baksida ben. Här klarar jag ingen. Är sjukt känslig i rumpan/låren så just nu övar jag med att ligga ner. Men målet är att jag ska lyckas med alla 4 positioner :) 
Sen har vi ju huvudstående. Och här är mitt mål att jag ska klara av fram till nr 4. Jag kan 1&2 än så länge. 

Tanken jag har är att jag ska lägga in minst ett sånt här pass per vecka. Är så enkelt att göra innan läggdags. Då jag gör 1-2 olika delar. Behöver ju inte ta så lång tid. Ex ansiktet som förövrigt var superskönt att ha mot spikmattan samt typ framsida ben osv. 
Man får en lugn stund, tid för eftertanke och reflektion. Jag lyssnar på pianomusik från spotify. Mkt bra ! :) 

Avslutar inlägget med detta:




Kommentarer


Kommentera inlägget här: